.

16 Aralık 2017 Cumartesi

Martı -Jonathan Livingston


📚
Cehaletimizi kırabiliriz, becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekamızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi, özgür olabiliriz! Uçmayı öğrenebiliriz!
📚






Merhaba Aralık ayının 5.kitap yorumuyla geldim. Bu ay ki okuma listem de olmayan bir kitaptı martı, ama çok merak ediyordum. Geçen hafta gittiğim bir sahafta karşıma çıktı ve aldım. Ertesi gün de dayanamayıp okudum. Sayfaların çoğu resimli olduğu için sizi sıkmayan akıcı ve bir çırpıda okunan bir kitap. Nasıl bittiğini bile anlamıyorsunuz ama harika cümleleri ve hayata dair ders verici yönü kesinlikle var bu kitabın. Başucu kitabınız olabilir. Daha sonrada açıp okumak isteyebilirsiniz..
📚
Kitabı çok açığa vurmadan birazcık konusundan bahsedeyim. Kitapta adından da anlaşılacağı üzere Martı jonathan 'ın hikayesi anlatılmış. Jonathan diğer martılardan çok farklıdır. Diğerleri sürekli yemek peşindeyken o, sevginin ve özgürlüğün peşinde yükseklere ulaşmanın peşindedir. Farklı olması diğerlerini sinirlendirince martı sürüsü onu dışlar. İnsanlar arasında da böyle değil midir. Başarılı olan kişiler çoğu zaman dışlanırlar.. Yada iyi olanlar diyelim..
Ben kitabı çok beğendim, çoğunuzun okuduğuna eminim, okumayanlar varsa tavsiye ederim. Kesinlikle okusunlar..
.


Uçmak, bir martının en doğal hakkıdır. Özgürlük ise, var oluşun bir parçasıdır. Boş inançlar olsun, gelenekler olsun, özgürlüğü kısıtlayan ne varsa, kaldırıp atmak gerek.
.
.

Bir yosun gibi anlam ve neşeden yoksun bir şekilde var olmaktansa, hiç olmamak daha iyiydi.


.
Oysa düşüncelerinize vurulan zinciri koparın,
o zaman bedeninizin de özgürlüğe kavuştuğunu göreceksiniz.

.
.
.

5/5 🌟 🌟 🌟 🌟 🌟

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düzenleme

back to top .