.

24 Haziran 2017 Cumartesi

CEMİLE-CENGİZ AYTMATOV

Geçenlerde birisi telefonunuzun kamerası çok iyi değil ama manzara güzel demişti. Evet çok iyi kamerası olan bir telefonum yok ama bana şimdilik yetiyor. Zaten bir çok insanında yalnızca kameranıza bakarak size değer verdiğini düşünmüyorum. 

Bugün bitirdiğim ikinci kitap zaten yarısına gelmiştim bile kaç gündür bitsede yorum yazsam diyordum. Te geçen hafta başlamıştım. Sayfa sayısına aldanmayın bazı yerlerin uzatılmış olması beni sıktı ama konusunu sevdim. Köy yaşamını ve yeşil bozkır ovaları falan seviyorsanız bu kitap tam size göre. Okurken gezmekle kalmıyor kitabı yaşıyorsunuz. Sıradan bir aşk hikayesi okuduğumu sanmıyorum. Çok içten ve derin bir hikaye. Cemile bir köye gelin olarak gider fakat savaş çıktığı için kocası askere gitmek zorunda kalır. Köyde çalıştırılan cemile ve herkesin deli gözüyle baktığı danyan arasında bir aşk fikizlenirken tüm bunları bize kocasının kardeşi anlatmaktadır. Her şeyin tek şahidi odur fakat kimseye bir şey söylemez.
Bazı yerleri okurken tüylerim diken diken oldu. Kitap bittikten sonra okumadım da sanki bir tabloya bakarken hayal etmişim hissine kapıldım. Gerçekten olağanüstü bir kitaptı. Mutlaka okuyun.. 📚🙊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düzenleme

back to top .