.

21 Temmuz 2017 Cuma

BİR ÇÖKÜŞÜN ÖYKÜSÜ-STEFAN

 #zweig benim sevdiğim ve okumaktan keyif aldığım yazarlar arasında. Kitapları sizi sıkmayan ve merak uyandıran konular içeriyor. Daha önce de bir kaç kitabını okumuştum ve beğenmiştim. Bu aralar çok sık duyduğum bu kitabını da bu ay içerisinde okumaya başlamıştım fakat yarım bırakmıştım. 



Tekrar elime aldım ve bu sefer kitabı bitirdim. Son kısımlarına bayıldım ama ortalarında biraz sıkıldığımı da itiraf etmeliyim. Kitap zaten az sayfalı bir kitap, bir de yazar anlattığı şeyleri uzatınca bu kitap nasıl bitecek dedirtti ilk başlarda ama ilerledikçe güzelleşiyor. .📚 
                                                                      *****

Kitabın konusu şöyle ;Fransa'dan sürgün edilen aristokrat bir kadının yaşamı anlatılmış kitapta. Kalabalıklar arasında yalnızlaşmış kibir ve eğlenceye düşkün ama aynı zamanda aşkı arayan, güzel ve zengin bir kadının hikayesi. Türlü türlü oyunlar çevirerek tekrar Fransaya dönebilmek ister, dönemeyince de olduğu yeri Fransa gibi zevkli bir yere dönüştürmek ister. İstediği hiç bir şey yolunda gitmeyince de kendini hasta olduğuna inandırır ve yaşamını mutsuz bir hale getirir. . . 📚
                                                                       *****



Parasıyla aşk'ı, satın alabileceğini düşünür. Fakir bir gence iş imkanı sağlar, aynı zamanda onunla vakit geçirerek yalnızlığını da unutmak ister. Fakat parası gencin kalbini satın almaya yetmez. Çünkü genç adam da onunla parası için birliktedir ve kadından sıkıldığında ona kötü davranmaya, sevmediğini belli etmeye başlayınca kadında onu kovar. 📚
                                                                     *****



İnsanların para, zenginlik ve zevkleri yüzünden neleri yok edebilecekleri, kaybedecekleri ve nasıl komik durama, yalnızlığa düşebilecekleri kitabın ana fikrini oluşturmuş. Zweig kitaplarının bu kadar çok sevilmesinin nedeni de ders verici olayları bize kitaplarında akıcı bir dille anlatması bence. Hangi kitabını okursanız okuyun kesinlikle beğeneceğinizden şüpheniz olmasın. Bu kitabı da çok güzeldi.Tavsiye ederim.. 😆📚

Aramızdaki En Kısa Mesafe-Barış Bıçakçı

Herkese Merhaba...
. . 
Barış bıçakçı ilk kez okuduğum yazarlardan bi tanesi. İsmini çok duyuyordum bu da beni kitaplarını okumaya itti. Aramızdaki en kısa mesafe kitabıyla birlikte de yazarla tanışmış oldum.


.
Öncelikle ''kitap okumak boş uğraş"diyenlere bir kaç sözüm var. Hiçbir kitap boş değildir. Size hiçbir şey öğretmese bile, insanların yaşatamayacağı duyguları yaşatır, güzel vakit geçirtir, yalnızlığınızı unutturur ve en iyi dosttur. Yani kitap sever biriyseniz sonsuza kadar hiç kimsenin etkisi olmadan mutlusunuz demektir.Bu arada yazmak konusunda olduğu kadar bir çok konuda da kitaplara çok şey borçluyum..




.
Ne diyordum barış bıçakçı'nın kalemini sevdim, anlatımı akıcı ve güzeldi. Sıkılmadan, takılmadan okudum. Başlangıç olarak sizde bu kitabı tercih edebilirsiniz. Kitabı ben ilk olarak farklı hikayeler sandım ama öyle değilmiş
. .
Beş kişilik bir ailenin yaşantısını anlatmış yazar ve bunu bizlere anlatanda 3 kardeşten ortancası.Bu ailenin yaşadığı olaylar bir çocuğun gözünden geçen zamana yayılarak anlatılmış ve herkes eskiyene kadar devam ediyor. Eskiyen tabiki de zaman, çünkü bizler eskisek bile anılarımız hep orda bizimle birlikte kalıyorlar. ..
Aslında yazarından bize yaşattığı şey anlardan ibaret ve bu hikaye şeklindeki kısa anların her biri,ders verir nitelikte. Düşündüren, sorgulayan ve insana dair ne varsa bizden biri gibi anlatılan bir kitap. Ben kitabı sevdim. Tavsiye ederim..


#barışbıçakçı #aramızdakienkısamesafe
#kitap #kitaptavsiyesi #kitapönerisi
#okudumbitti #tbt #youtuber

Kabuk Adam-Aslı Erdoğan

Herkese Merhaba Temmuz Ayında bitirdiğim 3.kitapta kabuk adam oldu. Tavsiye listeme bir kitap ve bir yazar daha eklendi diyebilirim. Ama önce yazarın diğer kitaplarını da okumalıyım. Bu yazarın ilk kitabıymış ve bu kitapla yüksek bir başarı elde etmiş. Hatta yazar geleceğin en iyi 50 yazarı arasında gösteriliyor. Peki kabuk adam neyi kanu alıyor, kitapta ne anlatılıyor? . . 📚







İsminden de anlaşılacağı gibi baş karakteri kabuk adamı konu alan bir hikaye. New yokta fizikçi olarak çalışan bir Türk kadın yaz tatili için bir grup fizikçiyle birlikte Karayiplere tatile gidiyor. Eski bir balerin ve öykü yazarı olarakta tanımlanıyor kitapta. Ada da herkes keyif sürerken,yazar kendi ortamındaki insanları kendine zıt olarak görüyor ve Karayiplerdeki insanlarla yakınlaşmaya başlıyor. Bunlardan biri de siyahi kabuk adam. Diğerlerinden de farklı olarak kabuk adam'a karşı farklı duygular besliyor. . . 📚
İmkansız bir aşk var ama toplumsal açıdan, kültürel açıdan. Irk ayrımı, kültür, egzotik şeyler gibi unsurlar yer almış kitapta. Gidilen geziden yerler çok güzel anlatılmış, sanki okumuyor orda yaşıyorsunuz, kitabın içine giriyorsunuz.
Karayiplerde geçen büyülü ortam ve gizemli adamın merak uyandıran hikayesi diyebiliriz kitaba.Yine de ne yazsam yetmeyecek şuraya okuyup kitabı yaşayın en iyisi. Ama gözden kaçırmayın, görmezden gelmeyin mutlaka okuyun.. Ben çok beğendim.. Tavsiye ederim..

24 Haziran 2017 Cumartesi

CEMİLE-CENGİZ AYTMATOV

Geçenlerde birisi telefonunuzun kamerası çok iyi değil ama manzara güzel demişti. Evet çok iyi kamerası olan bir telefonum yok ama bana şimdilik yetiyor. Zaten bir çok insanında yalnızca kameranıza bakarak size değer verdiğini düşünmüyorum. 

Bugün bitirdiğim ikinci kitap zaten yarısına gelmiştim bile kaç gündür bitsede yorum yazsam diyordum. Te geçen hafta başlamıştım. Sayfa sayısına aldanmayın bazı yerlerin uzatılmış olması beni sıktı ama konusunu sevdim. Köy yaşamını ve yeşil bozkır ovaları falan seviyorsanız bu kitap tam size göre. Okurken gezmekle kalmıyor kitabı yaşıyorsunuz. Sıradan bir aşk hikayesi okuduğumu sanmıyorum. Çok içten ve derin bir hikaye. Cemile bir köye gelin olarak gider fakat savaş çıktığı için kocası askere gitmek zorunda kalır. Köyde çalıştırılan cemile ve herkesin deli gözüyle baktığı danyan arasında bir aşk fikizlenirken tüm bunları bize kocasının kardeşi anlatmaktadır. Her şeyin tek şahidi odur fakat kimseye bir şey söylemez.
Bazı yerleri okurken tüylerim diken diken oldu. Kitap bittikten sonra okumadım da sanki bir tabloya bakarken hayal etmişim hissine kapıldım. Gerçekten olağanüstü bir kitaptı. Mutlaka okuyun.. 📚🙊

BİLİNMEYEN ADANIN ÖYKÜSÜ-JOSE SARAMAGO

Herkese merhaba 

Benden yorum bekleyenleriniz var mıydı bilmiyorum ama varsa da cemile'nin yorumunu bekliyor olabilirsiniz. Dün ben Sahafa gittim ve bir sürü kitap aldım onlardan biri de bu kitaptı.Şuan iyi ki de almışım diyorum. Kitap bir solukta okunuyor ben dün başladım bugün bitti yavaş okudum. Okurken altını çizdiğim yerler oldu. Kısa ama size çok şey katan bir kitap bence. Küçük prens ve simyacı yı sevdiyseniz bu kitabı da seversiniz. Konusundan kısaca bahsedim.
❣️



Ülkenin birinde herkes kraldan bir şeyler istiyor. Kralda bu istekleri gerçekleştiriyor. Bir gün bi tane adam bilinmeyen adayı bulabilmek için gemi istiyor. Kral ilk başta yanaşmıyor ama adam ısrarla kralın kapısından ayrılmayınca mecbur kalıyor. Hepimiz hayallerimizin peşinden koşarken yada merak ettiklerimizi ararken neleri kaçırdığımızın yada sahip olduklarımızın neler olduğunun farkında mıyız? Belki de çok şey kaçırdık yada kaçırıyoruz. Kitap sürprizlerle dolu ben çok sevdim ve iltirastonlarla zenginleştirilmiş olması da ayrıca güzeldi. Kesinlikle tavsiye ederim 😁✌️

16 Nisan 2017 Pazar

MAKYAJ ÇANTAMDA NELER VAR?

Herkese Merhaba..Booktuber olup makyaj videosu çeken insanlar gördüm, izledim ve hoşuma gitti. Makyaj videoları çekip, kitap videoları da çeken çok fazla insan var. Ben sadece makyaj yada sadece kitap konseptlerine bağlı kalmak istemiyorum. Kitaplardan sonra ilgilendiğim bir konu makyaj ve bugün böyle bir video geldi. Yarın yada öbürgün sizin için film videosu, müzik videosu,kıyafet videoları Yada pasta börek videoları ve herşey hakkında videolar gelebilir. Bunlara hazırlıklı olun ve sadece eleştirirken bana neden farklı şeyler atıyorsun demek yerine,bana videonda şöyle yapsan daha iyi olur yada şunun hakkında video gelse daha güzel olur gibi yorumlar yapsanız bence daha tarafsız, geniş bir yerden bakmış olursunuz. Kitap seven yada makyaj seven olarak kimseyi ikiye bölmek değil amacım. 


Yani siz şimdi kardeşiniz kitap okumuyor diye onu sevmekten vazgeçer misiniz? Geçmezsiniz. Beni de kitap seviyorum diye değil ben olduğum için kabul etmenizi işte tam da bu videoyla anlayacağım yada bana saygı duyduğunuzu.Amacım sadece eğlence ve youtube kanalım kişisel bir Blogger sayfası yani kanalın altında kategori kısmında kişiler ve bloglar yazıyor. Kitap yada kitaplar yazmıyor..kitaplarla ilgili 10 tane video geliyorsa makyajla ilgili 2-3 video gelir.Ama hangisi daha çok izlenir ve başarılı olursa ben daha çok o taraftan yürümek isterim.. Çünkü youtube ne sevdiğinize değil neyi daha iyi yaptığınıza bakıyor.Sizden şimdiye kadar beni desteklemiş olanlardan tek ricam beni yolda bırakmamanız..

Videoma göz atmayı da unutmatın..sevgiler..:) 😘














13 Nisan 2017 Perşembe

ÇEVRİMİÇİ YALNIZLIK-POYRAZ DEMİR

''Size değer veren insanı sevin,sizin için mücadele eden,isteklerinden ödün veren,uykusunu bölen,sesinizi duymadığında meraklanan,yüzünüze bakarken gözlerinin içi gülen insanları sevin.Sevin işte lan!Hayat zaten kısa.''

Ben Nisan ayı için yeni kitap arayışı içerisine girmişken ve tam da ne okusam diye mücadele verirken kendimle,destek yayınları bana bu kitabı yolladı.Kitap yeni çıkmış sanırım o yüzden de hiç duymamıştım ve elime ulaşınca haberim oldu.Birazcık sayfalarını karıştırdığımda yazan bir kaç cümlesi hoşuma giti.Ayrıca kapak resmini de çok beğendim.Okumuş olduğum 3 beni sarsan kitaptan sonra bu kitap lokum yada pamuk şekeri oldu.Evet kitapta çokta mutlu olunacak,öyle çok olumlu konular yada cümleler yok fakat kolay okunan, akıcı bir kitap.Zaten yazarda en başında ben bu kitabı aylara yayalarak yazdım ama siz bir iki saatte okuyacaksınız gibi bir şeyler yazmıştı.
Kitap yazarın tuttuğu kısa notlar yada hissettiği duygulardan ve yaşadığı aşk hikayesinden oluşmuş..



Bir yanlış bazen bütün doğrularını götürür insanın.Ama sen yine de tek bir doğruyu arar durursun.Ararsın aramasına da,bulamayacağını herkesten iyi bilirsin.Ama bu gerçeği bir türlü kabullenmek  istemezsin...
''Zamansız bir göz teması bazen en büyük yanlıştır...''

****

''Bazen gideni aramaz insan,çünkü giden yaşanılan her şeyi götürmüştür.Geriye sadece hayata tek başına tutunmak kalır,o da zordur işte...''

****
Sabahın en sert uyku vaktinde
Aşka uyuyakaldık
Aşk bizi kendine uyandırmadı...
Uyanamadık birbirimize...


Kahraman tazeoğlu ,Ahmet batman'ın yazdığı kitapların tarzında kitapları okumayı seviyorsanız bu kitap tam sizlik.Fakat benim çokta sevdiğim bir tarz değil.Çok tercih ettiğim tarzda kitaplar değil bunlar.Ben daha çok romanları seviyorum,sonunu merak ederek okuyorum.Evet güzeldi,beğendim,alıntılar iyiydi..Yazarla tanıştığıma,yolumuzun kesiştiğine mutluyum..

Şimdi bu benim Nisan ayında okuduğum 4. kitap mı oluyor?Vay canına sanırım güzel gidiyorum bu maratonda fakat yarım bıraktığım 2 kitabı düşününce hala mutsuzum.Sanırım ilk işim onları bitirmek olacak..Herkese keyifli okumalar olsun..

(Bu kitaba puanım 5 üzerinden 3 oldu)


Düzenleme

back to top .