.

8 Ağustos 2016 Pazartesi

Piraye-Canan Tan

*Kitabı ilk elime aldığımda arkasında kısa kısa yorumlar yazıyordu.. Bir tanesinde tek solukta !diye iki kelimelik bir cümle gözüme çarpıverdi hemen..Sonra dedimki ben bu kitabı kesinlikle okumalıyım ! İyikide okumuşum iyikide pirayeyi tanımışım.Gerçektende tek solukta okunulacak ama bitirmeye korkacağınız bir kitap PİRAYE.. *Ben hayatımda bu kadar içten ve sürükleyici bir hikaye daha okumadım.. Piraye'nin şiir sevgisi,devrimci kişiliği,insanlara karşı önyargısız iyilik dolu tavırları onu kendime benzetmeme sebep oldu.Hani diyoruz ya bir kitabı okurken karakterin yerine kendimizi koyarız diye.Kitaba başlar başlamaz bende aynısını yaşadım. Piraye'nin nazım hikmet sevgisiyle gireyim hikayemizin konusuna.Babası'nın devrimci kızı Nazım hikmetinde eşi'nin ismi'dir bildiğiniz gibi piraye.Ah birde o şiirleri yokmudur.İşte pirayede şiirlere aşık üniversite öğrencisi bir genç kızdır.Arif onu şiirleriyle kalbinden vurur önce.Bilirsiniz Ahmed Arif'i oda şairdir.Sonra arkadaşı ömer girmeye çalışır piraye'nin kanına.Ama hiç kimse onun kadar etkilemeyi başaramaz.Diyarbakırlı haşim ağa.Çünkü haşim çok farklı bir kişilik,çok içten sevdiğine sahip,onu asla yarı yolda bırakmayan güçlü bir karakter..Peki kitabın sonunda ne olacak?Önce Arife sonra haşime vurulan Piraye kimi seçecek kiminle evlenecek..İşte tüm bunları bu güzel kitabı okuyarak merakınızı giderin diyorum benden bu kadar..Ben olsam,ben olsam bu yorumdan sonra kesin alıp okurdum.. Bulutlar geçiyor: haberlerle yüklü, ağır. Buruşuyor hâlâ gelmeyen mektup avucumda. Yürek kirpiklerin ucunda uzayıp giden toprak uğurlanır. Benim bağırasım gelir: -"Pîrâye, Pîrâye!.." diye #Nazımhikmet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düzenleme

back to top .