.

8 Ağustos 2016 Pazartesi

Simyacı-Paulo Coelho

Simyacı, dünyaca ünlü Brezilyalı yazar Paulo Coelho'nun üçüncü romanı. 1996 yılından bu yana Türkiye'de de çok okundu, çok sevildi, çok övüldü bu kitap. Bir büyük Doğu klasiği olan Mevlâna'nın ünlü Mesnevî'sinde yer alan bir küçük öyküden yola çıkarak yazılan bu roman, yüreğinde çocukluğunun çırpınışlarını taşıyan okurlar için bir "klasik" yapıt haline geldi.

Simyacı, İspanya'dan kalkıp Mısır piramitlerinin eteklerinde hazinesini aramaya giden Endülüslü çoban Santiago'nun masalsı yaşamının öyküsü. Ama aynı zamanda bir "nasihatnâme"; "Yazgına nasıl egemen olacaksın? Mutluluğunu nasıl kuracaksın?" gibi sorulara yanıt arayan bir yaşam ve ahlak kılavuzu. Mistik bir peri masalına benzeyen bu romanın, dünyanın dört bir yanında bunca sevilmesinin gizi, kuşkusuz bu kılavuzluk niteliğinden kaynaklanıyor. 

Simyacı'yı okumak, herkes daha uykudayken şafak vakti uyanıp, güneşin doğuşunu izlemeye benziyor.

                                      

                                                                  Yorumum


"Simyacı" mistik bir peri masalı.Dünyayı gezen bir koyun çobanı'nın hikâyesi anlatılmış.Peki neden dünyayı gezmek istiyor?Piramitlerdeki hazineye ulaşıp tüccarın kızıyla evlenebilmek için mi,hazine bahanesiyle çıktığı bu yolculukta kendini bulabilmek için mi?Simyacı hayatınızı değiştirecek bir kitap.Belkide kafanizdaki tüm o soru işaretlerine simyacıyı okuduktan sonra cevap bulabileceksiniz. "Mesela eğer insan gerçekten bir şeyi isterse bütün evren gerçekleşmesi için iş birliği yapar" cümlesi beni çok etkilemişti.Mesela "insanın gerçek hazinesi yüreğidir." Bu zamana kadar okuduğum en güzel ve anlamlı kitap oldu herkese tavsiye ederim.

                                     
Hayatınızı değiştirebilecek bir kitap simyacı..size ufak bir anımı anlatayım;Geçen senelerde işe giderken metroyla,simyacıyı okuyordum.Kitaba kendimi öyle kaptırmışımki inmem gereken yerde inemeyip,işe geç kalmıştım.Simyacıyı elimde gören iş arkadaşım ona kitap önermemi söyldinde de bu kitabı okuyordum.Dedim ki bitsin sana vereyim sen oku.Ben kitabın son sayfalarındayken arkadaşıma vermiştim.Hayatında okuduğu ilk kitap oldu simyacı.Son kitapta olmuş olabilir çünkü ben okuduğum hiç bir kitaptan simyacı kadar etkilendiğimi hatırlamıyorum.Yazarın anlatımı,kitabın konusu mükemmeldi.Benden tavsiye istenildiğinde söylediğim ilk kitap yine simyacı oluyor..Peki ya siz yoksa hala simyacıyla tanışmadınız mı?





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düzenleme

back to top .