.

21 Temmuz 2017 Cuma

BİR ÇÖKÜŞÜN ÖYKÜSÜ-STEFAN

 #zweig benim sevdiğim ve okumaktan keyif aldığım yazarlar arasında. Kitapları sizi sıkmayan ve merak uyandıran konular içeriyor. Daha önce de bir kaç kitabını okumuştum ve beğenmiştim. Bu aralar çok sık duyduğum bu kitabını da bu ay içerisinde okumaya başlamıştım fakat yarım bırakmıştım. 



Tekrar elime aldım ve bu sefer kitabı bitirdim. Son kısımlarına bayıldım ama ortalarında biraz sıkıldığımı da itiraf etmeliyim. Kitap zaten az sayfalı bir kitap, bir de yazar anlattığı şeyleri uzatınca bu kitap nasıl bitecek dedirtti ilk başlarda ama ilerledikçe güzelleşiyor. .📚 
                                                                      *****

Kitabın konusu şöyle ;Fransa'dan sürgün edilen aristokrat bir kadının yaşamı anlatılmış kitapta. Kalabalıklar arasında yalnızlaşmış kibir ve eğlenceye düşkün ama aynı zamanda aşkı arayan, güzel ve zengin bir kadının hikayesi. Türlü türlü oyunlar çevirerek tekrar Fransaya dönebilmek ister, dönemeyince de olduğu yeri Fransa gibi zevkli bir yere dönüştürmek ister. İstediği hiç bir şey yolunda gitmeyince de kendini hasta olduğuna inandırır ve yaşamını mutsuz bir hale getirir. . . 📚
                                                                       *****



Parasıyla aşk'ı, satın alabileceğini düşünür. Fakir bir gence iş imkanı sağlar, aynı zamanda onunla vakit geçirerek yalnızlığını da unutmak ister. Fakat parası gencin kalbini satın almaya yetmez. Çünkü genç adam da onunla parası için birliktedir ve kadından sıkıldığında ona kötü davranmaya, sevmediğini belli etmeye başlayınca kadında onu kovar. 📚
                                                                     *****



İnsanların para, zenginlik ve zevkleri yüzünden neleri yok edebilecekleri, kaybedecekleri ve nasıl komik durama, yalnızlığa düşebilecekleri kitabın ana fikrini oluşturmuş. Zweig kitaplarının bu kadar çok sevilmesinin nedeni de ders verici olayları bize kitaplarında akıcı bir dille anlatması bence. Hangi kitabını okursanız okuyun kesinlikle beğeneceğinizden şüpheniz olmasın. Bu kitabı da çok güzeldi.Tavsiye ederim.. 😆📚

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düzenleme

back to top .