.

4 Aralık 2017 Pazartesi

Bir Adam Girdi Şehre Koşarak- Tarık Tufan


Bazıları gökyüzünden yıldız satın alıyormuş.
Bir internet sitesi aracılığıyla gökyüzünden, diledikleri yıldızı alıp, diledikleri isimleri veriyorlarmış. Milyonlarcasını böyle satmışlar.
Zenginlerin, şarkıcıların, mankenlerin gökyüzünde yıldızları var.
...
Ah sevgilim!
Şimdi gökyüzüne bakmak, başkalarının evini gözetlemek kadar tedirgin edici.
Gidelim başka bir gökyüzü bulalım, başka bir ay bulalım kendimize.
Bu doymazlar, bu arsızlar gökyüzümüzü çalmışlar.




Kalk Kudüs'e gidelim sevgilim.
Tanrı şehrine gidelim.
Tanrı bizi gözetsin, korusun, kollasın Kudüs hatrına.
Kalbimizin ağrısı, başımızın ağrısı, ruhumuzun ağrısı hafiflesin şehreyaklaştıkça. 
Tarhana çorbası içer gibi içimize çekelim, gökyüzünde yaratılıp yeryüzüne indirilen bu şehrin sokaklarını.
Kudüs'ün bulutlarından tesbih yapıp subhanallah çekelim. 
Kalk Kudüs'e gidelim sevgilim..

Aralık ayında okuduğum 1. kitap Tarık Tufan'ın bir adam girdi şehre koşarak isimli kitabı oldu..
.
.
🍁Ben daha önce yazarın kraliçenin pireleri isimli kitabını okumuştum.Onda mesela şunu fark ettim daha yoğun, daha derin bir kitaptı. Bu kitapta ise daha sade, daha anlaşılırdı. Kitaba öykü yada roman demek pek doğru olmaz sanırım çünkü okurken bütün türlerden biraz tat aldığınızı kesinlikle fark ediyorsunuz.
🍁 Çok doğru, çok etkileyici cümleleri var Tarık Tufan 'ın ama ben bir eksiklik görüyorum. Üzülmem gereken hikayede ben neden üzülmüyorum.İşte o duyguyu ben alamadım kitapta. Tek eksikliği de buydu sanırım. Yinede değindiği konular için bile alıp okumanıza değecek ve bir çırpıda okuyacaksınız.
.
.
.
🍁Kitapta tek bir konu yok belki binlerce konu var ama bir tek düşünce üzerinden anlatıldığı kesin "merhamet". Yazarın kapalı bir pencereden dünyayı izlerken gördüğü ama bir çok insanın göremediği,ya da görse bile umursamadığı acı şeyler, acı olaylar, her şey ama her şey kitabın konusunu oluşturuyor.
🍁 Yazar da bu dünyanın içinde ama o farklı bir pencereden bakıyor. Bu anlatılanlara kendisi de dahil o da var ama sanki farklı bir gözle bakıyor ve bizimde öyle bakabilmemizi istiyor..Ana fikirleri iyi anlayıp, hoşunuza giden cümlelerin altını çizip, yada not aldığınızda kitap daha da güzelleşebilir.. Ben sürekli bu haldeydim çünkü ve bu da benim bir sonraki kitabıma hevesle başlayabilmemi sağladı. Ben kitabı sevdim sizlere de kesinlikle öneriyorum.. Mutlaka okuyun derim 🤗
.
.
.

*Takıldığınız kadınların, evlendiğiniz kadınların niteliği sizin geleceğe dair hedefleriniz için birer malzemeye dönüşüyor. Bir kadına âşık olmanın böylesi çarpık bir hayata katabileceği hiçbir şey yok çünkü.

*Bir kadının kalbini kazanmak siyasette, borsada kazanmaya oranla hiç bir anlam ifade etmiyor bu ülkede. Kadınlar bütün bunları kazanabilmenin basit araçları haline dönüşüyor.

*Kadınların yaralarını erkeğin gözyaşları iyileştirir ancak. Erkekler ketumlaştıkça, gözleri kuraklaştıkça, acısı dinmemiş kadınların sayısı artıyor.
Erkekler ağlamayınca kadınların yaraları bir türlü geçmiyor.
*Bir kadının ölümü her şeyi daha da zorlaştırır bilirim. Şarkıya devam edemezsin, üzümler olgunlaşmaz bir türlü. Bir kadının ölümünü anlatmaya kalkarsa insan, Eylül ellerine dolanır, dili dönmez, yağmurun değdiği her yerde iz kalır.

*Modern hayat, modern akıl, bir türlü insanın kalbinden silemediği "inanmak" duygusunu, matematiksel bir problem haline dönüştürüp, bilimsel teoriler yığınının içindeki sıradan yerine fırlatmayı hesaplıyor.

*
*




5/4 🌟 🌟 🌟 🌟

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düzenleme

back to top .