.

6 Ocak 2018 Cumartesi

Anne,baba ve diğer Ölümcül Şeyler-Yalçın Tosun

Size tüm hayatımı anlatabilirim. Çok uzun sürmez, inanın. Şu sigara bitene kadar anlatabilirim yaşadığım her şeyi, kimseye anlatmadığım şeyleri. Bana inanıyorsunuz değil mi? Hayatın insanın ellerinden kayıvermesine inandığınızı söyleyin bana. Sizin yaşınızdayken insan ne çok şey yaşayacağını sanıyor. Oysa öyle kısa bir hikaye ki bu…
****

2017'nin 7.kitap yorumuyla geldim....
Daha önce yazarın "peruk gibi hüzünlü" isimli kitabını okumuştum ve çok sevmiştim. Yazarın kitapları bildiğim kadarıyla öykülerden oluşuyor. Bu kitabı da öyleydi. İçerisinde hep farklı hayatlardan derlediği öyküleri vardı. Baştan sona kadar mükemmel şeyler okudum ve son hikayesi, ah o son hikayesi çok güzel bitti ve ben kitaba bayıldım.



Yazarın öykü temalarını gerçek yaşamda da karşınıza çıkabilecek insanlar, toplumsal gerçeklikler, aile yaşantıları, o aile içi çatışmalar ve insanın kendiyle olan içsel konuşmaları oluşturuyor. Bir kaç öyküsünde lgbt temaları da vardı. Açıkgörüşlülük konusunda eğer Önyargılarınız varsa sizleri uyarmak isterim. Beni çok fazla etkileyen konular olmadığından kitap hakkındaki olumlu tarafımı da etkilemedi. Ama belki siz ters tepki verebilirsiniz, bilmiyorum. .
.
.
Yazarın anlatımı yine gerçekçi ve oldukça akıcı bir anlatım şekli var. Hiç sıkılmadan okuyabileceğiniz bir yazar ve bu kitabıyla da aynı zamanda ödül almış.Diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum ve sizlere de okumanızı öneriyorum..



*Ve gider...
Gülüşüyle gider, dişleriyle gider, boyuyla posuyla, siyah saçlarıyla gider. Gelmemişçesine ve gelmemesine gider.


*"Kimseye, kendine bile tüm hayatını anlatmamalı insan. Çünkü bu kötülüğü hiç kimse hak etmiyor."

*Gözlerimi tekrar kapattım. Uyuyormuş gibi, anlarsınız. Yoksa anlamaz mısınız? Hiç yapmadığınızı söylemeyin lütfen. Hayatın ağırlığını başka bir yerden tartmak için yapılan şeylerden biridir bu. Çocukken yeni yakılmış sobanın çıtırtılarına uyanıp, yorganım gözlerimin hemen altına kadar örtülü bir halde, kahvaltıyı her sabah aynı sabırla hazırlayan annemi yarı açık gözlerle ve şaşkınlıkla izlerken aldığım zevke benzer bir durum denebilir. Yorganı indirdiğiniz an artık günün gerçeği hüküm sürmeye başlar ve siz de onun bir parçası oluverirsiniz.


5/4🌟🌟🌟🌟

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düzenleme

back to top .