.

17 Şubat 2018 Cumartesi

Hakkari'de Bir Mevsim-Ferit Edgü

Merhaba şubat ayında okumuş olduğum ferit Edgü'nün, bu harika kitabı' nın yorumuyla geldim. 📚
Bu zamana kadar bu kitabı okumamış olmanın pişmanlığını yaşadığımı söylemem lazım öncelikle. Hem bir an önce bitsin tavsiye edeyim, yorum yazayım derken, hem de bitmeseydi keşke dedim. Ferit Edgü ile birlikte doğu da bir yolculuğa çıkıyoruz. Tüm bunlar baştan sona kurgu ama öyle gerçekçi ki,okuduğunuz şeyler içinizi cız ettiriyor ve acıyı, yalnızlığı, o insanı ürperten korkuları sonuna kadar hissediyorsunuz.. Durun daha kitabın konusuna gelmedim bile.
📚


Ben oradaydım, dilinden anlamadığım insanların arasında.
Dilimden çok az kimselerin anladığı insanların arasında.
Gökyüzüne yakın bir dağ başında.



Hakkari'de kaza geçiren,gemisi karaya vuran bir denizci kitabın baş karakteri. Kim olduğunu, nerden geldiğini bilmeyen bir gezgin. Hakkari'nin ufak bir köyünde ne iş yapabilirim, diye düşünürken, öğretmensiz olan çocukların öğretmeni aynı zamanda onların öğrencisi oluyor ve bu köyde yaşamaya başlıyor. Gemisinin karaya vurup buraya sürüklendiği günden beri köyde çocuklar ölüyor. Çocukların neden öldüğü bilinmiyor. Öğretmen olmayan köyde, doktorda yok tabi. İşte biz tüm bu olan bitenleri gemici tarafından yazılan bu kitaptan okuyoruz..
Ben çok beğendim kitabı desem de yetersiz kalır biliyorum, o yüzden iyisimi siz.. Bu kitabı listenize ekleyin ve mutlaka okuyun 👌
.
.
.



"Yalnızdım. 
İçimde büyüyen boşluğun içinde yalnızdım. 
Mide bulantım içinde yalnızdım. 
İnceden bir yağmur başlamıştı. 
Kafama, yüzüme düşen yağmur taneleri kızgın bir demire düşer gibiydi. 
Cız! Cızz! Cızzz!"



Sen de sarıl kaleme
İster başına gelenleri yaz
İster aklından geçenleri
İster düşlerine girenleri.
Ama yaz.
Çünkü her kalem yazabilir en azından şu benim kırık kalemim kadar.




"Demek istediğim şu, insan, çok basit şeylere bile, nasıl söyleyeyim, ilgi duymuyorsa ya da o konuları sevmiyorsa, ne diye anlamaya çaba göstersin? Kitapları da dostlarını seçer gibi seçmeli kişi, öyle değil mi? Ben öyle yaparım. (Yeniden kendine döndü, sevecen görünüşüne kavuştu.) İşte size on dost gibi on kitap verdim, dedi. Bakarsınız, karıştırırsınız, anlarsınız, seversiniz ya da kaldırıp atarsınız, unutursunuz."



📚 Puanım📚
5/5 🌟 🌟 🌟 🌟 🌟 💗

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düzenleme

back to top .