.

31 Aralık 2017 Pazar

Mırıldandıklarım / Murathan Mungan

Aralık ayında okuduğum 6.kitabım mırıldandıklarım isimli şiir kitabı oldu. İnsanın ruhunu dinlendiren, sıkmadan geçmişe götüren, etkileyici bir kitaptı. Her bir şiirini çok severek okudum. Hatta o kadar beğendim ki bazılarını 2-3 defa okuyup, Atını çizdiklerim, paylaştıklarım oldu.



📚
Murathan mungandan daha önce bir tanecik öykü kitabı okumuştum. Ayıp etmişim gerçekten. Mungandan önümüzdeki aylarda da bir şeyler okuyacağım kesin..
*
📚
Kitap bittikten sonra çok büyük bir boşluk hissediyorsunuz hayatınız da, çünkü siz de yalnızsanız bu gerçekle yüzleşiyorsunuz ama bir taraftan da başkalarının da aynı şeyleri yaşadığını ve aslında hiçte yalnız olmadığınızı düşündürüyor kitap size. O kadar anlamlı ve bir o kadar da doğru sözcükler kullanılmış ki ben bayıldım.

*
*
📚
Daha önce böyle bir şiir kitabı okumamıştım ve yazarın üslubunu, anlatımı çok sevdim. Sanki okumuyor da kitabı yaşıyorsunuz. Umutsuzluk var daha çok, sadece aşk'a karşı değil, hayata ve geçmişe karşı. Geçmişin o karanlık, dondurucu soğuğunu iliklerinize kadar yaşıyorsunuz. Tabi eğer geçmişinizde çok böyle zaman kaybı olduğunu düşündüğünüz kişiler varsa kitap daha bir güzelleşiyor. Peki ya siz başkalarının hayatındaki zaman kaybıysanız şuan, yada geçmişte. Yaşanmış olayları değiştirmek geçmişe gidip imkansızlıkları düşünmek bile sizi huzursuz edebilir. Ama şuan sizin elinizde, onu değiştirmek sizin eliniz de. Bir şiir okumamış, bir kedinin başını okşamamış, bir insanı sevmemiş gibi, bir hayatı harcamayın.Bir hayatı, bir olayı, birilerini görmezden gelmeyin. Her an, her saniye, insanlar için var insanlar için değerli çünkü.. Tavsiye ederim o zaman. Mutlaka okuyun 😉



.
O uzun mesafe
Geçilmiş yolları yoksaymadığımdan
Ne zaman geciksem bir kum saati
🍂
Mevsiminden mi bilmem, iklimden mi
Bir kez çıkılan yolculukta
Gerekmiyor körleşmenin çöl teorisi
🍂
Ey yanıma yolcu düşenler
Ey sesine çığlığıyla varanlar
Vardınız siz
O kadar ki artık bilemediniz
Eşiğinde miyim, içinde mi
Bunca zaman oldu bilemem
Önce mi sürgündüm, sonra mı yurttaş
Her ikilem anayurdum, anadilim kekeme
Varmak için yanılsamanın gerçeğine
Uzun bir yolculuktu, vardım
Sözlüğümün doğusuna düşüyor şimdi
O fildişi kule
Eşiğinde miyim, içinde mi
Hiçbir şey gelmiyor dilime
📚
#murathanmungan



.
.
.
5/5 🌟 🌟 🌟 🌟 🌟

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düzenleme

back to top .